לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי השאירו פרטים כאן:

גורמים שיש לקחת בחשבון לקראת אימוץ מערכת DCIM

או למה ל-DCIM לא מגיע המוניטין הגרוע שלו

תחום ה- DCIM, או ניהול תשתיות מרכז נתונים, הוא תחום מושמץ מדי מסיבות היסטוריות: בזמן שגרטנר הטביע את ראשי התיבות לפני עשור לערך, האנליסטים התרשלו בהגדרה ברורה ומדויקת של המשמעות, כך שבמהלך העשור שלאחר מכן, חברות שיש להן מה למכור חשבו על מגוון דברים, כולל מוצרים שהיו מעט יותר מאשר ניטור כלים.

באיחור, גרטנר הגדיר בצורה מועילה יותר את DCIM ככלים ש"מנטרים, מודדים, מנהלים ו/או שולטים בניצול מרכזי הנתונים וצריכת האנרגיה של כל הציוד הקשור ל-IT (כגון שרתים, מתגי אחסון ומתגי רשת, כמו גם רכיבי תשתית של מתקנים (כגון יחידות חלוקת חשמל [PDUs] ומזגנים לחדרי מחשב [CRACs])."

אלא שהנזק כבר נגרם. השימוש האמביציוזי מדי של מחלקות השיווק השאפתניות במונח DCIM גרם לאכזבה ולכישלון שהותיר את ראשי התיבות עם תפיסה שלילית מתמשכת וכלים לא מתאימים שבסופו של דבר הם כלי מדף יקרים. זה לא צודק משלוש סיבות:

כעת, עם כלי XpedITe פורץ הדרך של RiT Tech מומחית האוטומציה המובילה  שואפת להשמיט את המטען שנדבק ל DCIM כמו אקס מיתולוגי. מארק אקטון, מנהל אסטרטגיה וטכנולוגיה עסקית של RiT Tech, מסביר "שהמוניטין הירוד המתמשך של DCIM נגרם מכך ש-DCIM שווק לא נכון, נמכר לא נכון והובן לא נכון. אנשים עדיין שוכחים שה'M' מייצג 'ניהול', לא 'ניטור'".

ראשית, רבים מהכלים המתיימרים להיות מערכות DCIM לא היו כאלה. שנית, אפילו המעטים שאכן ענו על ההגדרה של גרטנר היו כל כך מסורבלים וגוזלים זמן ליישום עד שלא סביר שהם הוגדרו אי פעם כראוי. שלישית, הטכנולוגיה וקלות היישום השתפרו באופן דרמטי בעשור האחרון. למרות האכזבה הראשונית, הצורך הבסיסי בכלים הנכונים לא רק שלא נעלם, הוא אף גדל משמעותית.

XpedITe, לעומת זאת, הוא DCIM במובן האמיתי שלו – חיבור תשתית ורשת של לקוחות בפלטפורמה אחת, תוך אוטומציה מלאה ואופטימיזציה של התפעול היומיומי שלו.

זה הופך אותו לכלי ניהול רב ערך עבור מנהלי מרכזי נתונים, ומעניק להם מקור יחיד של תמונה אמיתית לגבי המתרחש על פני התשתית, ה-IT והרשתות שלהם, שכולם הופכים מורכבים יותר ויותר, מבוזרים יותר וקשים לניהול.

XpedITe מצטיינת בפונקציות הליבה של ניהול תשתיות מרכזי נתונים מעמיק, ניתוח וניהול נכסים, אך באופן מכריע אינה מתיימרת לעשות הכל, כפי שעשו ספקים רבים בעבר.

במקום זאת, יוצריה הבטיחו שהיא משתלבת בקלות ובצורה מעולה עם כלים מומחים אחרים המבצעים פונקציות מגוונות כמו מערכות ניהול בנייה (BMS), ניהול שינויים ב-ITIL ומערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM).

לצד הטכנולוגיה, כל עסק ששוקל להשקיע ב-DCIM צריך לענות תחילה על שלוש שאלות חשובות. גורמים שיש לקחת בחשבון:

1. על אילו צרכים עסקיים יענה כלי ה-DCIM שלך?

מה שריל אקו סיסטמס מציעה עם XpedITe של RiT Tech הוא כלי ניהול DC טרנספורמטיבי, אבל כדי להפיק ממנו ערך כלשהו, ארגונים צריכים להיות ברורים לגבי הדרישות העסקיות שלהם. המערכת תייצר כמות עצומה של נתונים אך יש להפוך זאת לתובנות בעלות משמעות לעסק שלך. איסוף נתונים הוא חיוני, אך השימוש בהם על ידי הפיכת הנתונים הללו למידע ניהולי שימושי עדיין חומק לעתים קרובות רבים במגזר מרכזי הנתונים.

אז כאשר שוקלים השקעה במערכת DCIM, הצעד הראשון הוא לשכוח מהטכנולוגיה ובמקום זאת לחשוב ברצינות על הצרכים העסקיים שהיא תיתן להם מענה. מה מטרתה? כיצד ייעשה שימוש בנתונים ואילו מרכיבים של המידע הזה כל בעל עניין צריך לראות?

2. עד כמה זה פועל באופן הדדי?

כשזה מגיע לפלטפורמות טכנולוגיות, בשלב הבא עליך לחשוב איך זה יעבוד עם כל המערכות הקיימות שלך. מערכות מדור קודם ממלאות בדרך כלל תפקידים מאוד ספציפיים שהם חיוניים לפעילות העסק ומחזיקות בנתונים יקרי ערך של שנים רבות, שיצטרכו להישאר נגישים.

עובדה בלתי נמנעת היא שאין מערכת DCIM אחת בשוק שיכולה לעשות כל מה שתרצה, ולכן זה חיוני שה-DCIM שבחרת "ישחק טוב עם אחרים" ויהיה קל לשילוב.

3. האם אתה יכול לאלץ את המשאבים כדי שזה יעבוד?

לבסוף, חשבו בצורה מציאותית על הפרקטיות. פתרון DCIM אינו מוצר ארוז ב-Shrink-out-of-the-box, מוכן לרדת לשרת ולהורדה.

למעשה, האפשרויות הטובות ביותר יהיו ניתנות להתאמה אישית עם היכולת להיות מותאמות לדרישות הספציפיות של הארגון שלך. הם צריכים להיות מסוגלים לעבוד בכמה אתרי חברה שונים, כולל Edge Data Centers, במספר אזורים גיאוגרפיים. נוסף על כל זה, עליהם להיות ניתנים להגדרה כדי לשקף את המדיניות, הנהלים והכללים הארגוניים שלך.

המשמעות היא שתצטרכו להשקיע זמן רב ומאמץ כדי להפעיל את המערכת שבחרת ולהניב את ההחזר המובטח על ההשקעה (ROI). אי זיהוי זה היה הגורם שעמד מאחורי נפילה ואכזבה של מערכות DCIM רבות בעבר.

עם זאת, הצעות DCIM העדכניות ביותר – כמו XpedITe – תוכננו עם גמישות מובנית ותהליכים קלים בעלות נמוכה, כך שלקוחות יוכלו להפיק את כל היתרונות ללא כאבי הראש שהיו בעבר.

בעוד ש-DCIM מלווה במורשת של פריסות לא יעילות, הרעיון מבוסס על עקרונות תקינים כמו גם על צורך אמיתי ההולך וגדל. מכיוון שמרכזי הנתונים הופכים למורכבים יותר ויותר, גיליונות אלקטרוניים ורישומי נכסים מהאסכולה הישנה אינם עומדים עוד במשימה של ניהול יעיל ויש צורך בפתרון אוטומטי.

הגיע הזמן ל-DCIM 2.0.

מחבר:  –   Mark Acton יועץ ומהנדס מוסמך מרכז נתונים, RiT Tech