לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי השאירו פרטים כאן:

כמה חם? על קיימוּת בחדרי המחשב

חום יולי אוגוסט כבר כאן ואי אפשר שלא לחשוב על טביעת הרגל הפחמנית של חדרי המחשב שלנו. נקדיש הפעם כמה מילים על הקיימוּת בחדרי מחשב המתייחסת לשיטת התכנון, הבנייה וההפעלה שלהם בצורה המפחיתה את ההשפעה שלהם על הסביבה וממקסמת את השימוש היעיל במשאבים. זאת כוללת שימוש במקורות אנרגיה חדשים, מיטוב מערכות קירור ואוורור להפחתת צריכת אנרגיה, וניהול מתאים של פסולת אלקטרונית. באמצעות אימוץ שיטות קיימות, חדרי המחשב יכולים להפחית את רוב הפליטה הפחמנית ולתרום לעתיד יותר ירוק יותר מתוך אחריות תאגידית ומודעות לסביבה.

חדרי המחשב חיוניים לתפקודם של העסקים והחברה בזמן המודרני, אך הם גם דורשים כמויות גדולות של אנרגיה ותורמים לפליטת גזי חממה. עם זאת, קיימים מספר צעדים שניתן לבצע כדי להפוך את מרכזי המידע לידידותיים לסביבה:

1. מיטוב יעילות אנרגיה

אחת מהדרכים היעילות ביותר להפוך את חדרי המחשב לידידותיים לסביבה היא באמצעות מיטוב יעילות האנרגיה שלהם. שניתן לביצוע על ידי שימוש בחומרה יעילת אנרגיה, כמו שרתים ומערכות קירור, והטמעת תוכנה שיכולה למקסם את צריכת האנרגיה.

2. שימוש במקורות אנרגיה חדשים 

דרך נוספת להפוך את חדרי המחשב לברי קיימא היא באמצעות שימוש במקורות אנרגיה חדשים, כמו אנרגיה סולארית או רוח. זאת ניתן לעשות על ידי התקנת מערכות אנרגיה חדשות באתר, כמו לוחות סולאריים, או רכישת אנרגיה חדשה ממקורות חיצוניים.

3. וירטואליזציה

רעיון הוירטואליזציה יכול לשמש לאיחוד שרתים פיזיים מרובים לשרת וירטואלי יחיד. זה יכול להפחית את מספר השרתים הפיזיים הדרושים, וכך גם להפחית את צריכת האנרגיה ופליטת גזי החממה שלהם.

4. מערכות קירור יעילות 

מערכות קירור הן אחד הגורמים הזוללים הכי הרבה אנרגיה במרכזי המידע. שימוש במערכות קירור יעילות, כמו קירור תוך ניצול טמפרטורה נמוכה של הסביבה (Free Cooling), יכול להפחית באופן משמעותי את צריכת האנרגיה ופליטת גזי חממה.

5. הפחתת פסולת

הפחתת הפסולת יכולה גם להפוך את חדרי המחשב לברי קיימא. ניתן לעשות זאת באמצעות מיחזור או שימוש במכשירי קירור חסכוניים במים והפחתת הפסולת של האריזות. או מציאת פתרונות עם יכולת הרחבה במקום החלפתם במוצרים חדשים בעוד כמה שנים.

6. ניטור ודיווח 

ניטור ודיווח על שימוש באנרגיה ופליטת גזי חממה יכול לעזור לחדרי המחשב לזהות תחומים לשיפור ולעקוב אחר התקדמות כלפי מטרות הקיימות.

עלידי הטמעת האסטרטגיות האלה, יכולים חדרי המחשב להפוך ליותר ידידותיים לסביבה, להפחית את ההשפעה שלהם על הסביבה ולתרום לעתיד בר קיימא ואחראי.

קראו עוד על קיימוּת בחדרי מחשב ממיטב החברות שאנו מייצגים בישראל: